Indikátory výkonu v oblasti BOZP

Abychom byli úspěšní, nepotřebujeme milión pozitivních rad, co máme dělat, abychom úspěch zažili, potřebujeme vědět naprosto přesně, jak vypadá. Proto potřebujeme systematicky umět popsat naší vizi, poslání, politiku, cíl a strategii i v oblasti BOZP. Jak poznáme, že jsme úspěšní by nám měly dát dobře zvolené KPI. Obvykle se měří úrazovost, což ale znamená, že je pozdě a již došlo k poškození zdraví. Je třeba přemýšlet o vhodné kombinaci reaktivních indikátorů, ale třeba i prevence. Strategie nebude manuál, je to smysl, který spolu sdílíme a víme všichni proč.

Důležitým prvkem kultury BOZP je otevřenost zaměstnanců a důvěra, se kterou budou hlásit nebezpečné situace a události s vysokým potenciálem zranění, kdy se ale nic nestalo tzv. skoronehody. Pokud zaměstnanci nebudou hlásit skoronehody, váš systém BOZP nebude nikdy tvořit dokonalý obraz. A pokud nevíte, kde jsou skutečné problémy v hlášení a jejich podpoře, pak se vám nikdy nepodaří zavést program správně. Jak zaměstnance rozhýbat k akci? Jaké zvolit incentivy, abychom se nevydali z peněz a nezískali jen hromadu nesmyslných lístečků s drobnostmi, které nejsou skoronehodami.
Jak jednoduše definovat zaměstnancům skoronehodu?
Má smysl nastavovat komunikovat vše zpět a nastavovat nápravná opatření?
Příčina není jedna a stejně tak ani opatření. Jak být efektivní a zamezit opakování?
Modelové příklady, jak si s problematikou poradili v Čechách i v zahraničí.
KPI reaktivní a proaktivní
Důležité je sledovat, co se událo, ale i to, co děláme proto, aby se nic nestalo.
Motivace a odměňování managementu za bezpečnost

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *